Logo Olszanka

Archiwum newsów, strona 17

Zostań Stypendystą Programu „Marzenie o Nauce” (MoN)

19.02.2018

Zostań Stypendystą Programu „Marzenie o Nauce” (MoN)

Edukacyjna Fundacja im. prof. Romana Czerneckiego EFC rusza z kolejną, ósmą już, rekrutacją do programu „Marzenie o Nauce”. Wniosek zgłoszeniowy I fazy rekrutacji należy wypełnić online w terminie od 15 lutego do 31 marca 2018 roku za pośrednictwem strony ww.efc.edu.pl. Wyniki I fazy zostaną ogłoszone 15 kwietnia 2018 roku. Osoby zakwalifikowane otrzymają informację drogą mailową. Wybranych kandydatów odwiedzą osobiście w miejscu zamieszkania Koordynatorzy regionalni. Ostateczne wyniki rekrutacji zostaną opublikowane na stronie internetowej Fundacji  15 czerwca 2018 roku.

Program „Marzenie o Nauce” adresowany jest do uczniów III klas gimnazjów, którzy uzyskali średnią ocen za I semestr III klasy co najmniej 4,5 i zamieszkują na stałe w miejscowości do 30 tysięcy mieszkańców. Dochód na jedną osobę w gospodarstwie domowym kandydata nie może przekraczać 900 zł netto. Warunkiem otrzymania stypendium jest przyjęcie do jednego z liceów współpracujących z Fundacją (pełna lista placówek udostępniona jest na stronie www.efc.edu.pl).

W ramach stypendium Fundacja EFC pokrywa opłaty szkolne, koszty ubezpieczenia oraz zakwaterowania i wyżywienia w szkolnej bursie, udostępnia podręczniki, finansuje wycieczki klasowe i naukę języka angielskiego, a podczas ferii i wakacji zapewnia swoim Stypendystom wyjazdy na obozy narciarskie i windsurfingowe.

Wszystkim Kandydatom życzymy powodzenia!

więcej

Wsparcie administracji w zakresie JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

13.02.2018

Wsparcie administracji w zakresie JPK_VAT

dla mikroprzedsiębiorców

  • Trwa kampania informacyjno-edukacyjna ułatwiająca mikroprzedsiębiorcom złożenie JPK_VAT
  • Ministerstwo Finansów udostępniło darmową aplikację do tworzenia i wysyłki pliku – e-mikrofirma
  • Mikroprzedsiębiorcy pierwszy Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT) za styczeń 2018 r. muszą złożyć do 26 lutego br.

Do dużych, średnich oraz małych firm, wraz z początkiem roku dołączyli mikroprzedsiębiorcy. Tym samym w lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT prześlą do administracji skarbowej JPK_VAT. Ostatnią grupą objętą obowiązkiem wysyłania pliku są mikroprzedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 10 osób (i osiągające do 2 mln euro obrotów), które składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, także jednoosobowe działalności gospodarcze.

- Przesyłanie JPK_VAT to z całą pewnością ważna zmiana zarówno dla najmniejszych firm, jak i dla Krajowej Administracji Skarbowej. W ten sposób domykamy ważny element związany z uszczelnianiem systemu podatkowego. Ta zmiana pozwoli na lepszy kontakt podatników z urzędem skarbowym. Wiedzą już o tym większe firmy, które wcześniej przekazywały JPK. Dzięki temu będziemy mogli za pośrednictwem maila lub SMS informować szerszą grupę przedsiębiorców o ewentualnych rozbieżnościach, błędnych informacjach zawartych w rozliczeniach. Przesyłanie JPK_VAT będzie także oznaczało zdecydowane zmniejszenie liczby fizycznych kontroli oraz czasu ich trwania – powiedział Marian Banaś, wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej.

Administracja skarbowa pomaga w składaniu JPK_VAT

Wiceszef resortu podtrzymał wcześniejszą deklarację dotyczącą udzielenia wsparcia przez administrację skarbową w wypełnianiu nowego obowiązku. – Zgodnie z zapowiedzią udostępniliśmy darmowe narzędzie, za pośrednictwem którego mikrofirmy będą mogły sporządzić i przesłać Jednolity Plik Kontrolny. Dodatkowo uruchamiamy infolinię dla przedsiębiorców, która dedykowana będzie JPK – poinformował minister Banaś.

 

Generowanie JPK_VAT przez mikroprzedsiębiorców będzie możliwe za pośrednictwem aplikacji e-mikrofirma, którą można pobrać ze strony internetowej www.jpk.mf.gov.pl.

- Podatnicy nie muszą korzystać z usług biur rachunkowych lub płatnych programów księgowych. Przygotowana przez nas aplikacja jest łatwa w obsłudze i dostępna dla wszystkich bez jakichkolwiek opłat. Aby pomóc w wypełnianiu nowego obowiązku przygotowaliśmy też krótkie filmy instruktażowe, w których pokazujemy jak krok po kroku wypełniać i wysyłać JPK_VAT – zapewnił Zbigniew Wiliński zastępca dyrektora Departamentu Poboru Podatków w MF.

Tutoriale są dostępne na kanale YouTube Ministerstwa Finansów.

Autoryzacja JPK_VAT na kilka sposobów

Do wysłania pliku JPK_VAT konieczna jest jego autoryzacja (uwierzytelnienie). Służy do tego jeden z dwóch podpisów elektronicznych: kwalifikowany podpis elektroniczny oraz Profil Zaufany eGO), który można w bardzo prosty sposób założyć w każdym urzędzie lub przez Internet.

- Profil Zaufany to bezpłatny  klucz do e-administracji - narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim powinni to zrobić przedsiębiorcy. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego oraz bezpiecznego podpisania i przesłania JPK_VAT. Dlatego też apeluję: Przedsiębiorcy, nie czekajcie na ostatnią chwilę z założeniem Profilu Zaufanego. Zróbcie to już dziś. To nic nie kosztuje i jest bardzo proste. Profil Zaufany można założyć przez internet, na dwa sposoby – za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym. Wszystkie informacje na ten temat można znaleźć na stronie www.pz.gov.pl – powiedział Marek Zagórski sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

Dodatkowo, aby zapewnić płynny proces przesyłania JPK_VAT Ministerstwo Finansów zdecydowało o czasowym uruchomieniu możliwości uwierzytelniania pliku tak zwanymi danymi autoryzującymi. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy podpisywaniu rocznego zeznania podatkowego.

Infolinia KIS i dyżury ekspertów w urzędach skarbowych

Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) będzie można uzyskać na infolinii Krajowej Informacji Skarbowej. Dzwoniąc pod numery telefonów: 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych) i wybierając w systemie zapowiedzi numer 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO), przydatnego również do prawidłowego złożenia Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Ponadto Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).

Zachęcamy też do kontaktu z ekspertami w urzędach skarbowych. W każdym urzędzie skarbowym w Polsce wyznaczeni są specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK_VAT. Oni również będą pełnili dyżury 17 i 24 lutego (soboty).

JPK VAT w pigułce

Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT) to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, ułatwiającym i standaryzującym przetwarzanie danych.

 

Kto składa JPK_VAT

Od 1 stycznia 2018 r. wszyscy podatnicy VAT, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (rejestr sprzedaży i zakupów VAT) i przesyłają ją jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Dotyczy to również najmniejszych przedsiębiorców – zatrudniających do 10 pracowników, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie, w tym także prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze.

 

Kiedy złożyć JPK_VAT

Informacje o prowadzonej ewidencji składa się jako JPK_VAT bez wezwania do 25. dnia po zakończeniu danego miesiąca  (chyba że 25. dzień miesiąca wypada w dzień ustawowo wolny od pracy, wtedy jest na to czas do pierwszego dnia roboczego). Podatnik, który rozliczał się do tej pory metodą kwartalną, także prześle JPK_VAT co miesiąc. Pierwszy JPK_VAT za styczeń 2018 r. składa się od 1 do 26 lutego 2018 r. (ponieważ 25 lutego to niedziela). Przesyłanie JPK_VAT nie zwalnia podatników z obowiązku składnia miesięcznych lub kwartalnych deklaracji VAT.

Ważne: dane wykazywane w JPK_VAT powinny dokładnie odzwierciedlać ewidencję VAT oraz zgadzać się z danymi ujętymi w deklaracji VAT.

 

E-mikrofirma – prosta, intuicyjna i darmowa

Od 1 lutego 2018 r. podatnicy VAT otrzymali do dyspozycji nowe, bezpłatne narzędzie do wysyłania JPK_VAT – aplikację e-mikrofirma. E-mikrofirma nie jest programem finansowo-księgowym. To intuicyjna aplikacja ułatwiająca najmniejszym przedsiębiorcom wywiązywanie się z nowego obowiązku, w szczególności gdy nie korzystają z fachowej pomocy księgowej.

E-mikrofirma umożliwia m.in. wystawianie faktur krajowych, zapisywanie faktur zakupu, automatyczne utworzenie ewidencji VAT na podstawie wprowadzonych dokumentów czy dodanie sprzedaży paragonowej. Dzięki niej podatnicy automatycznie wygenerują JPK_VAT (na bazie ewidencji VAT), wyślą go do Ministerstwa Finansów oraz pobiorą Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

 

Inne ułatwienia dla podatników

Od 1 lutego 2018 r. są dostępne również nowe, ulepszone wersje:

  • formularza JPK_VAT w formacie CSV do sporządzenia JPK_VAT,
  • bezpłatnej aplikacji KLIENT JPK 2.0 (v.1.0.3.0) do przesyłania JPK_VAT.

W formularzu JPK_VAT przyjęto nową zasadę oznaczenia „celu złożenia" JPK_VAT. Cel złożenia „0" zarezerwowano dla pierwotnego rozliczenia, natomiast „1", „2", „3" itd. dla kolejnych korekt JPK_VAT za ten sam okres.

Dodano również pole z adresem e-mail, który ma ułatwić szybki kontakt organów podatkowych w przypadku rozbieżności w złożonym JPK_VAT.
Wypełnienie i aktualizowanie w strukturze JPK_VAT pola >Adres e-mail< umożliwia otrzymywanie na ten adres powiadomień z Ministerstwa Finansów, które dają podatnikowi prawo do korekty pliku bez konsekwencji.

 

Skąd pobrać e-mikrofirmę i pozostałe pliki

Aplikacja e-mikrofirma, a także formularz JPK_VAT i aplikacja KLIENT JPK 2.0 oraz informacje, jak utworzyć i wysłać JPK_VAT, są dostępne na stronie jpk.mf.gov.pl

 

Profil Zaufany (eGO)

Kluczowym elementem prawidłowego wysłania pliku jest jego autoryzacja. Składany plik JPK_VAT można uwierzytelnić: podpisem kwalifikowanym albo bezpłatnym Profilem Zaufanym (eGO).

 

Dzięki bezpłatnemu Profilowi Zaufanemu (eGO) mikroprzedsiębiorcy mogą:

·         łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać wymagane pliki,

·         mieć pewność, że właściwie autoryzują i podpiszą JPK_VAT.

Profil Zaufany (eGO) to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w Internecie (służy, jako elektroniczny podpis) i korzystać z wielu usług online na portalach urzędowych. Za jego pomocą można załatwić sprawy m.in. na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy założyć firmę w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej.

 

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

·         przez system bankowości elektronicznej bez konieczności wychodzenia z domu,

·         przez Internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym (lista na stronie www.pz.gov.pl). Potwierdzenia będzie można też dokonać podczas dyżurów w urzędach skarbowych w dniach 17 i 24 lutego w godzinach 9:00-13:00.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości założenia Profilu Zaufanego (eGO) znajdują się na:

·         www.pz.gov.pl

·         obywatel.gov.pl

·         lub na stronie jpk.mf.gov.pl w sekcji „jak złożyć JPK_VAT”.

więcej

“Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”

09.02.2018

Już po raz ósmy Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego organizuje Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla uczniów szkół podstawowych, pn. „Bezpiecznie na wsi mamy – UPADKOM ZAPOBIEGAMY’’. Honorowy patronat nad tym przedsięwzięciem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

Celem Konkursu jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą na terenie gospodarstwa rolnego, popularyzowanie „Wykazu czynności szczególnie niebezpiecznych związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego, których nie wolno powierzać dzieciom poniżej 16 lat”, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z zapobieganiem upadkom osób w gospodarstwie rolnym.

 

Na terenie Mazowsza Konkurs przebiega w dwóch etapach: PT KRUS i wojewódzkim.

 

Zadaniem konkursowym dziecka jest wykonanie pracy plastycznej w formacie A-3,
o dowolnej technice, na temat zapobiegania najczęściej występującym w gospodarstwach rolnych wypadkom – upadkom osób.  

 

Praca plastyczna powinna być wykonana indywidualnie przez uczestnika Konkursu,
z materiałów trwałych, gwarantujących odporność na zniszczenie w czasie transportu
i przechowywania. Uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę plastyczną.

 

W szkołach, w których uczniowie zgłoszą chęć udziału w Konkursie istnieje możliwość zorganizowania spotkań z inspektorem ds. prewencji KRUS celem omówienia zagrożeń związanych z upadkami osób w gospodarstwach rolnych i przygotowania dzieci do udziału
w Konkursie.

 

Na laureatów czekają nagrody rzeczowe. Prace plastyczne laureatów trzech pierwszych miejsc etapu wojewódzkiego wezmą udział w eliminacjach ogólnopolskich.

 

Szkoły, których uczniowie chcą wziąć udział w konkursie, powinny skontaktować się z najbliższą jednostką terenową KRUS, gdzie uzyskają niezbędne informacje na temat organizacji eliminacji. Termin nadsyłania prac konkursowych do PT KRUS za pośrednictwem szkół upływa z dniem 6 kwietnia 2018 r.

 

Szczegółowe informacje o organizacji Konkursu można uzyskać w Placówce Terenowej KRUS w Łosicach  (tel. (83)357 30 80, 359 14 10, e-mail: losice@krus.gov.pl).

 

 

PT KRUS Łosice.

 

 

 

więcej

Przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

30.01.2018

Przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

 

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej – przede wszystkim już teraz powinni to zrobić przedsiębiorcy.

 

Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy – płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie.

 

Z Profilem Zaufanym na pewno Ci się uda.

 

JPK_VAT to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej. Dane pobierane są bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa. JPK posiada określony układ i format (schemat xml), który ułatwia jego przetwarzanie.

 

Do prawidłowego złożenia i wysłania Jednolitego Pliku Kontrolnego potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany (eGO). JPK trzeba też uwierzytelnić.

 

Więcej o JPK – TUTAJ.

 

Mikroprzedsiębiorcy, którzy nie chcą mieć problemów z przesłaniem JPK_VAT, już dziś powinni  bezpłatnie założyć Profil Zaufany. To proste!

Załóż Profil Zaufany już dziś!

 

Jeżeli przedsiębiorcy już teraz założą Profil Zaufany będą dobrze przygotowani do wysyłki pierwszego JPK_VAT. Profil Zaufany da im gwarancję łatwego, szybkiego i bezpiecznego wysłania pliku JPK_VAT.

Jak to zrobić?

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

1.Przez internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej

W tej opcji Profil Zaufany można założyć i potwierdzić w pełni online, 24h/7 dni w tygodniu. Warunek? Posiadanie konta w tych bankach: PKO Bank Polski SA, Bank Zachodni WBK, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Millennium Bank lub konto na platformie Envelo.

 

Za pomocą konta bankowego szybko i bezpiecznie można założyć i potwierdzić Profil Zaufany. Chodzi o to, że dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego każdy - w tym przedsiębiorca - kto zdecyduje się na ten sposób założenia Profilu Zaufanego, nie musi już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.

 

Krok 1: Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej.

Krok 2: Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia Profilu Zaufanego.

2.Przez internet potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym

Krok 1: Wejdź na stronę www.pz.gov.pl.

Krok 2: Wybierz możliwość założenia Profilu Zaufanego z potwierdzeniem w Punkcie Potwierdzającym. 

Krok 3: Wypełnij w internecie wniosek o założenie Profilu Zaufanego

Krok 4: Po założeniu Profilu w internecie należy odwiedzić Punkt Potwierdzający. Jest na to 14 dni od złożenia wniosku. Na stronie www.pz.gov sprawdź, gdzie znajduje się najbliższy Punkt Potwierdzający.

 

W całej Polsce funkcjonuje prawie 1500 takich Punktów. To m.in. urzędy skarbowe, inspektoraty ZUS, banki, urzędy miejskie, czy wojewódzkie.

 

Pełna lista punktów potwierdzających - TUTAJ.

Do czego jeszcze przydaje się Profil Zaufany?

Dzięki Profilowi Zaufanemu można m.in.:

  • Składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US
  • Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
  • Dziesiątki innych spraw.

Dlatego: przedsiębiorco, załóż Profil Zaufany już dziś!

Więcej informacji na stronie www.pz.gov.pl

Plakat Informacyjny

więcej

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje:

05.02.2018

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
informuje:
Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT

  • w terminie od 1 lutego 2018 r. do 28 lutego 2018 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 31 stycznia 2018 r.,
  • w terminie od 1 sierpnia 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2018 r. do 31 lipca 2018 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2018 r.

       

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2018 r. wynosi:
86,00 zł * ilość ha użytków rolnych

Pieniądze wypłacane będą w terminach:
3 - 30 kwietnia 2018 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie

1 - 31 października 2018 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie

gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

 

 

  

więcej

Wójt gminy zaprasza

 

Grzegorz Pajnowski

Urząd Gminy Olszanka
Olszanka 37
08-207 Olszanka
tel. 83 357 51 23
fax. 83 357 51 83
wojt@olszanka.gmina.pl

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

lipiec 2019
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.